Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä, jotta voimme tarjota sinulle parhaan mahdollisen käyttökokemuksen. Ole hyvä ja valitse evästeet, jotka haluat sallia.
Hyvän elämän Tukena
Kehitysvammaisten Palvelusäätiön ja Tukena Oy:n brändit yhdistyivät vuoden 2024 alussa. Loimme uudelle, yhteiselle Tukenalle kokonaisvaltaisen brändiuudistuksen, sisältäen visuaalisen ilmeen, logon, sloganin ja bränditarinan.
Kaksi vanhaa brändiä uudeksi, yhteiseksi Tukenaksi
Keskeisenä osana projektia oli yhdistää kaksi vanhaa brändiä – Kehitysvammaisten Palvelusäätiö sekä Tukena Oy – uuden, yhteisen Tukena-brändin alle. Organisaatiot mahdollistavat kehitysvamman tai muun syyn vuoksi apua ja tukea tarvitsevan ihmisen hyvää elämää, tarjoten monipuolisia hyvän elämän palveluita niitä tarvitseville.
Lähdimme liikkeelle workshopilla, jossa käytiin asiakkaan kanssa läpi lähtökohdat ja tavoitteet brändiuudistukselle, ottaen huomioon Kehitysvammaisten Palvelusäätiön ja Tukena Oy:n uniikit palvelutarjoomat.
Workshop-työn pohjalta loimme uudelle, yhteiselle Tukenalle visuaalisen ilmeen, logon, sloganin ja bränditarinan sekä -ohjeiston, jotka toimivat kestävänä ja pitkäjänteisenä lähtökohtana kaikkeen Tukenan viestinnällisiin toimenpiteisiin.
Uusi brändi ja monipuolisia toteutuksia hyvälle elämälle
Uusi Tukena-brändi tiivistyy luomaamme brändikiteytykseen ja sloganiin ”Hyvän elämän tukena”. Kiteytys viestii napakasti ja erottuvasti Tukena-konsernin toimintaa vahvasti ohjaavaa hyvän elämän strategiaa.
Uusi visuaalinen ilme mahdollistaa tunnistettavan, omaleimaisen viestinnän jossa kokonaisuuksia voidaan muodostaa erilaisin graafisin ja kuvallisin yhdistelmin – kaikissa kanavissa ja kosketuspisteissä, alueellisesti ja valtakunnallisesti.
Brändiuudistuksen pohjalta uudistuivat myös mm esitteet, Tukenasi-sidosryhmäjulkaisu sekä kaikki Tukenan käyttämät somekanavat. Myös uusi Tukena.fi-sivusto on käsialaamme käytettävyyden, rakenteen, visuaalisuuden sekä teknisen toteutuksen osalta. Ja työ hyvän elämän tueksi jatkuu.