Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä, jotta voimme tarjota sinulle parhaan mahdollisen käyttökokemuksen. Ole hyvä ja valitse evästeet, jotka haluat sallia.
![](https://redcreate.fi/wp-content/uploads/2024/04/LAURA_refe1920x10801.jpg)
![](https://redcreate.fi/wp-content/uploads/2024/04/LAURA_refe1920x10801.jpg)
![](https://redcreate.fi/wp-content/uploads/2024/04/LAURA_refe1920x10801.jpg)
![](https://redcreate.fi/wp-content/uploads/2024/04/LAURA_refe1080x10801.jpg)
Hyviä töitä ja tekijöitä näkyvissä
Laura on kotimainen digitaalisen rekrytoinnin asiantuntijayritys yli 25 vuoden kokemuksella. Toteutimme Lauralle kokonaisvaltaisen brändiuudistuksen, joka kattoi brändistrategian ja -identiteetin sekä markkinointiviestinnän konseptin.
Brändistrategiasta markkinointiin – yhdessä asiakkaan kanssa
Uudistuneen Lauran visiona on olla Suomen johtava digitaalisen rekrytoinnin palvelujen kumppani, ja missiona tehdä rekrytoinnista ja työnhausta sujuvampaa. Osana kokonaisvaltaista brändiuudistusta määrittelimme Lauran uuden brändistrategian tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Strategian määrittelyn jälkeen loimme uudelle brändille kattavan identiteetin ja sen pohjalta markkinointiviestinnän konseptin.
Kaksi vanhaa brändiä uudeksi, yhteiseksi Lauraksi
Olennaisena osana projektia oli yhdistää kaksi vanhaa brändiä – työnantajille aiemmin palvelunsa keskittänyt Laura Rekrytointi sekä kuluttajille suunnatun Rekrytointi.com -palvelu – uuden, yhteisen Laura-brändin alle.
Lähdimme liikkeelle yhteisellä workshopilla, jossa käytiin asiakkaan edustajien kanssa läpi lähtökohdat ja tavoitteet brändiuudistukselle sekä määriteltiin Lauran uuden brändin kulmakiviä.
Workshop-työn pohjalta loimme uuden Lauran brändistrategian, jossa määritellään mm. brändin positio, visio, missio, persoona ja äänensävy. Brändistrategia toimii kestävänä ja pitkäjänteisenä lähtökohtana kaikkeen Laura-brändiin liittyviin viestinnällisiin toimenpiteisiin.
Strategian pohjalta identiteetti sekä markkinoinnin työvälineet
Brändistrategian valmistumisen jälkeen jatkoimme brändin visuaalisuuden kehittämistä: loimme uudelle Lauralle kattavan brändi-identiteetin visuaalisine linjoineen ja ohjeistoineen. Lopputuotteisiin kuului mm. brand book sekä visuaaliset ratkaisut ja työpohjat kaikkiin Lauran käyttämiin kanaviin, somesta painotuotteisiin.
Työ ei kuitenkaan päättynyt vielä tähän. Brändistrategian ja -identiteetin pohjalta loimme Lauralle uuden brändin mukaisen, monikäyttöisen markkinointiviestinnän kattokonseptin, jonka avulla yritys voi jatkossa kommunikoida erottuvasti ja tehokkaasti sekä B2B- että B2C –kohderyhmilleen kaikissa kanavissa.