Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä, jotta voimme tarjota sinulle parhaan mahdollisen käyttökokemuksen. Ole hyvä ja valitse evästeet, jotka haluat sallia.
Kampanja ikärajavalvonnan asialla
Loimme Pty ry:lle ja sen jäsenyrityksille monivuotisen Ikä on vain numero -kampanjan, jonka tavoitteena on tehostaa iän tarkistamista kaikilta alle 30-vuotiailta alkoholin ja tupakan ostajilta.
TAVOITTEENA ENTISTÄ PAREMPI IKÄRAJAVALVONTA
Päivittäistavarakauppa ry (Pty) ja sen jäsenyritykset halusivat kertoa uudella valtakunnallisella kampanjalla olevansa vastuullisia toimijoita samalla varmistaa, että alaikäiset eivät pysty ostamaan alkoholijuomia tai tupakkatuotteita kaupan kassalta.
Kampanjassa mukana olivat kaikki merkittävät vähittäiskaupan toimijat – eli K-ryhmä, S-ryhmä, Lidl, R-kioskit jne.
Kohderyhmiksi kampanjalle asetettiin sekä kuluttaja-asiakkaat (erityisesti alaikäiset nuoret sekä nuoret aikuiset), pt-kauppojen ja kioskien henkilökunta sekä päättäjät että yhteiskunnalliset vaikuttajat.
IKÄ ON VAIN NUMERO – SIKSI SITÄ PITÄÄKIN KYSYÄ
Luomamme konsepti kiteytyy lauseeseen "Ikä on vain numero". Vaikka ikä tosiaan onkin vain numero, myyjän tehtävänä on tarkistaa se alkoholi- ja tupakkatuotteiden oston yhteydessä, jos henkilö vaikuttaa alle 30-vuotiaalta.
Konsepti motivoikin rennon puhuttelevalla ja hauskalla tavalla kaupan työntekijöitä sekä tiskin toisella puolella asioivia asiakkaita.